Mit løbeprogram uge 14

Så er der gået en uge, siden jeg besluttede mig for at lave og teste et lidt mere systematisk løbeprogram til mig selv. Tænk en gang. Det er derfor blevet tid til en lille vurdering af hvordan det er gået, og så har jeg naturligvis også planlagt næste uges løbeprogram, som i kan se lidt længere nede.


Faktisk lavede jeg jo løbeprogrammet mandag morgen, så helt en uge, er der egentlig ikke gået, men tæt på. Planen med det første løbeprogram var at det skulle fungere som en form for tester, så jeg kunne vurdere min form og dermed tilpasse programmet lidt bedre til den efterfølgende uge. Og det er præcis hvad jeg har gjort.



Den første uge her er gået rigtig godt og det har været ufattelig rart at have et mere konkret program at forholde sig til. Fordi jeg havde besluttet på forhånd hvilken type tur der skulle løbes, har jeg kunnet planlægge efter det. Naturligvis har jeg ikke så meget at planlægge efter lige i disse tider udover mine måltider, en enkelt walk and talk og et kaffemøde måske, men det giver stadig en del ro at vide hvad der er på programmet.


Løbeprogrammet rummer 4 ugentlige træninger og dermed 3 hviledage. Det virker til at fungere fint og passer vist min nuværende form meget godt. Om der skal en ekstra lang og rolig løbetur på, må tiden vise. Det kan også tænkes at distancerne bare bliver længere istedet.


Da løbeprogrammet for uge 13 jo var tænkt som en tester, er der naturligvis blevet lavet nogle ændringer til uge 14. Eksempelvist startede jeg ugen med en rolig tur, men det var egentlig fordi jeg havde været ude at løbe om søndag og derfor tænkte at det ikke var oplagt at skubbe til mine grænser allerede dagen efter. Istedet blev det onsdag og torsdag at grænserne skulle rykkes lidt ved, men at have to lidt intense dage i træk var måske heller ikke helt oplagt. I uge 14 er det derfor mandag og torsdag der er de lidt mere intense dage hvor grænserne rykkes gennem udholdenhedstræning og intervaller. Det passer nok lidt bedre, og så har jeg øget distancen på den ene rolige dag fra 8 km til 10 km. På de rolige dage har jeg desuden lagt et lille styrketræningspas ind efterfølgende. Her laver jeg en simpel plankeøvelse som jeg har delt i en video ovre på IGTV.



I skrivende stund sidder jeg hos Jespers forældre i Esbjerg og vi er ikke helt sikre på hvornår vi vender snuderne hjem mod Aarhus igen, så i hvert fald ugens første træning bliver klaret hernede og jeg er spændt på om jeg klarer udholdenhedsturen lige så godt som jeg gjorde den første uge. Mon ikke.


Hvis du er nysgerrig på hvilke tanker, der oprindeligt lå til grund, for udformningen at mit løbeprogram, kan jeg varmt anbefale dig, at du læser mit blogindlæg fra sidste uge. Der har jeg nemlig skrevet alt om det. Og har du brug for hjælp til at skabe lidt struktur i din egen træning skal du endelig bare hive fat i mig.


De varmste søndagsklem helt fra Esbjerg,

Katrine

Borggade 6k
8000 Aarhus
24 52 26 41
CVR: 39977125
  • LinkedIn - Hvid Circle
  • Facebook - Hvid Circle
  • Instagram - Hvid Circle